כנסים ואירועים

טאקט הינה חברת בת של מטריקס

כלים ופתרונות ALM

המושג ALM‏ (Application Lifecycle Management) הולך וצובר תאוצה ופופולאריות בשנים האחרונות. אנו שומעים כי פתרונות ALM מסייעים לניהול יעיל ואפקטיבי של פרויקטי פיתוח בארגונים. כיצד זה באמת קורה? ומהן החלופות העומדות בפנינו?

כלי ALM במהותם תורמים לאיחוד ולאינטגרציה של כל כלי הפיתוח. פלטפורמת ה-ALM מאגדת יחד את כל הכלים בהם השתמש הארגון עד היום לניהול פרויקטי IT, תחת כלי מרכזי אחד, בעל יכולות אינטגרציה גבוהות, כך שכל המפתחים בארגון העובדים על פרויקטי פיתוח שונים יוכלו לדבר ולתקשר בקלות אחד עם השני.

השחקנים המשתתפים בפרויקטי הפיתוח מגיעים מכל קצוות הארגון - החל מצוות השיווק שמדבר עם הלקוח, צוות העיצוב שמגדיר אילו יישומים מתאימים לאילו סוגי לקוחות, צוות הפיתוח עצמו, צוות בקרת איכות ובדיקות המבקר את תהליך הפיתוח ואת רמת הפונקציונאליות של היישום, צוותי בקרת ביצועים ואבטחת מידע. גם ה-PMO‏ (Project Management Office) והנהלת הפרויקט, שמנהלים את התקדמות הפרויקט מבחינת ניהול זמן ומשימות - כל אלו נכנסים תחת פלטפורמה אחת שנקראת ALM.

ההתפתחות והחדירה הגדולה של פלטפורמת ה- ALM לחברות הפיתוח התחזקה בשנים האחרונות, הודות לכניסה ולהרחבה של היכולות ע"י השחקניות הגדולות בתחום למשחק.

בין השחקניות המובילות ניתן לראות את IBM עם פלטפורמת Jazz, מיקרוסופט עם Team system 2010, HP עם ALM11 ואורקנוס (בישראל) עם Qpack.

טאקט בדיקות ביצעה הדרכות והטמעות ל- HP ALM11 שהושק רק בשנה האחרונה וזאת לאור שיתוף הפעולה האסטרטגי בין החברות. הפתרון של HP, ALM 11, מבוסס כלי הבדיקות - Quality Center ומציע אינטגרציה מלאה בין כלי הדרישות, הבדיקות, הביצוע ודיווחי הבאגים. ייחודו של פתרון HP הוא שאינו מתיימר להיות כלי פיתוח, אלא פלטפורמה רחבה בעלת יכולת סינכרון עם כל כלי הפיתוח הקיימים בשוק, כולל יכולות סינכרון ל-IDE בסביבת המפתח של מיקרוסופט ושל אקליפס. הבקרה על הפרויקט (התקדמות, ניהול משימות, ניהול גרסאות, וכו...) יכולה להסתנכרן לכלי version control וכלי ניהול משימות של מנהלי הפרויקט, וכך אנו מקבלים אינטגרציה מלאה לכל אורך הפרויקט באמצעות כלי אחד.

מספר עקרונות חשובים בנושא כלי ALM

  • כלי ה- ALM מאפשרים ניהול פרויקטי IT תחת מעטפת כוללת של כלי מרכזי אחד.
  • הטמעת מערכת ה-ALM משמעותה שינוי מחשבתי ושינוי הרגלי עבודה של כל המעורבים בפרוייקט. לכן, הארגון והמחלקות השונות חייבות להיערך לתהליך.
  • באמצעות השימוש בפלטפורמת ה ALM יכולים מנהלי הפרוייקט לעקוב אחר ההתקדמות בהשוואה לדרישות המקוריות. ע"י שימוש באינטגרציה בין צוותי הפרוייקט השונים
  • שימוש נכון בפלטפורמת ALM דורש התייחסות מיוחדת לעולם הדרישות (מכירות, פיתוח, בדיקות)
  • כאשר בוחנים רכישת כלי ALM דרוש להבין טוב טוב את צרכי האירגון לפני קבלת ההחלטה, כולל:
    • את מי ישמש הכלי
    • מה המטרה בהבאת פתרון ALM לאירגון
    • מאיזה כיוון צריך לבוא הפתרון (פיתוח, בדיקות, איפיון...)

לקביעת פגישת ייעוץ בנושא ALM לחץ כאן או התקשר לליאור כץ: 054-2278430